U petak 13.1.2017. nudi vam se jedinstvena prilika da u Laubi od 20 do 21 sat porazgovarate sa stručnjacima različitih generacija s polja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija.
Format OSOBNOG ZNALCA zamišljen je kao paralelni niz susreta gostiju dizajnera/ica i teoretičara/ki sa znatiželjnicima koji u jednosatnom razgovoru mogu saznati i pitati sve što ih zanima. Uz svakog gosta i gošću priložena je kratka biografija s fokus temom, prema kojoj možete izabrati osobu s kojom želite podijeliti „čašicu znanja o dizajnu“. Osobni znalci i znalkinje Eduzgrafa su: Bruketa & Žinić, Damir Gamulin, Dejan Kršić, Kuna zlatica (Ana Kunej), Oaza (Ivana Borovnjak, Tina Ivezić), Peng Peng (Martin Geel i Klaus Fromherz), Radovan Jenko, Rick Poynor, This Town Needs Posters (Hrvoje Spudić i Sven Sorić).
OSOBNI ZNALCI I ZNALKINJE EDUZGRAFA su:
Bruketa & Žinić: Na petak 13. dizajnerski dvojac otkriva svoje najveće strahove
Davor Bruketa i Nikola Žinić suvlasnici su i kreativni direktori agencije Bruketa&Žinić OM uvršteni među 200 najboljih dizajnera ambalaže na svijetu (Lürzer’s Archive, Beč, 2015.). Agencija je proglašena je i drugom najučinkovitijom neovisnom agencijom na svijetu (Effie Index, Cannes, 2012), najboljom malom internacionalnom agencijom (Advertising Age, Portland, 2013) i jednom od 17 vodećih svjetskih neovisnih agencija (Campaign, London, 2014.).
Osvojili su na stotine domaćih i međunarodnih nagrada za dizajn i oglašavanje kao što su D&AD, Red Dot, Art Directors Club New York, Design Week London, Dieline, Graphis i mnoge druge, a o njihovom su radu pisale publikacije kao što su Communication Arts, Dezeen, Designboom, Computer Arts i CreativeBloq, I.D., How, Gizmodo, New York Times…
foto: Robert Gojević
Damir Gamulin: Dizajn izvan dizajna
Damir Gamulin diplomirao je na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Bavi se oblikovanjem i istraživačkim radom kroz različite medije, tehnologije i pristupe, a posljednjih nekoliko godina izraženije oblikovanjem prostora.
Samostalno i u različitim suradnjama razvija metode integriranog oblikovanja i uređivanja i intepretiranja sadržaja kao nadogradnje osnovne dizajnerske aktivnosti.
Nakon desetljeća rada na oblikovnim projektima pretežno u kulturi ( ZagrebDox, Tjedan suvremenog plesa, Motovun film festival, Animafest Zagreb, 26. salon mladih, 29. salon mladih, 44. zagrebački salon… ), a sada i u prostoru ( Goli±Bosi, Boutique hostel Forum, Ham Ham, Aerodrom Pleso, Gradska knjižnica Labin, Family hotel Amarin, … ) što su teme koje treba otvarati dalje.
www.gamulin.net
Dejan Kršić: Što, kako i za koga – grafički dizajn za suvremenu umjetnost
Dejan Kršić jedan od pokretača, grafički urednik a kasnije i glavni urednik dvotjednika/magazina Arkzin. Od 2000. kao član udruge za vizualnu kulturu Što, kako i za koga/WHW, surađuje na brojnim međunarodnim izložbama i radu Galerije Nova te oblikuje veliki broj kataloga, knjiga, umjetničkih publikacij
a i ostrale grafičke konfekcije za izložbe suvremene umjetnosti i dizajna. Sastavnim dijelom dizajnerskog rada smatra i bavljenje kritikom i historiografijom dizajna. Autor monografije i retrospektivne izložbe Mirka Ilića (2008.), i jedan od članova kustoskog tima projekta “Socijalizam i modernost” (MSU, Zagreb, 2011.). Izvanredni je profesor na odsjeku za Dizajn vizualnih komunikacija UMAS, Split.
foto: Robert Gojević
Kuna zlatica, Ana Kunej: Kuna zlatica, krvoločna i proždrljiva zvijer ili korisna životinja?
Ana Kunej i Zlatka Salopek dvije su polovice dvojca Kuna zlatica. Staze su im se približile na Studiju dizajna i krenule u istom smjeru nakon diplome kad, 2006. godine osnivaju svoj studio za oblikovanje. Tijekom deset godina rade na mnogobrojnim projektima u kojima sudjeluju u realizaciji svih aspekata, od umjetničke direkcije, preko dizajna i ilustracije, do fotografije. Njihovi suradnici/e dolaze uglavnom iz sektora kulture, obrazovanja i civilnog djelovanja kao što su Kazalište slijepih, Sveučilište u Zagrebu, Centar za mirovne studije, Hrvatski audiovizualni centar, Hulahop i mnogi drugi. Žive i rade na PC-evima, a od nedavno su i mame.
Oaza, Ivana Borovnjak, Tina Ivezić: Dizajn postava kolektiva i rad na izložbama
Kolektiv Oaza je spontano formiran 2013. godine nakon većeg broja suradnji između šest autorica—Nina Bačun, Ivana Borovnjak, Roberta Bratović,
Tina Ivezić, Maja Kolar i Maša Poljanec.
Povezuje ih istraživački pristup radu i angažman na projektima za nezavisnu kulturnu scenu. Autorice su vizualnog identiteta i postava Zgrafa 12.U posljednjih nekoliko godina Oaza kontinuirano provodi dva samoinicirana projekta: Projekt Ilica i S ruke na ruku, te druge projekte koji uključuju dizajn vizualnih komunikacija, dizajnerska istraživanja, kustoske koncepcije, dizajn predmeta i scenografije, često u proširenim interdisciplinarnim timovima (Između ostalih: Dizajnerice: Kontekst, produkcija i utjecaji; In a Nutshell–Contemporary Croatian Design (koautor: Andro Giunio); Design Tourism platforma i pripadajuće izložbe: Croatian Holiday, Hungry Designers, DT Expo; Nanotourism – kao dio interdisciplinarnog tima za BIO 50, Ljubljana.
Fokus razgovora osobnog znalca je iskustvo rada na dizajnu navedenih izložbi te rad i funkcioniranje unutar dizajnerskog kolektiva.
Peng-Peng, Martin Geel and Klaus Fromherz: Dizajn u tandemu
Peng Peng čine Klaus Fromherz (1976.), koji je diplomirao grafički dizajn u Luzernu i Leipzigu, te Martin Geel (1979.), koji je diplomirao ilustraciju u Luzernu. Studio Peng Peng osvojio je Grad Prix na Zgrafu 11 s radom „Werkbeiträge / Radne potpore“ ostvarenim u suradnji s Gelindom Paganini, a ova će izložba biti njihovo prvo samostalno predstavljanje u Hrvatskoj. Njihov je studio, od početka zajedničkog rada, usmjeren na dizajn svih oblika tiskanog materijala – plakata, razglednica, brošura, knjiga – te na izradu videa, filmova, animacija za instalacije i izložbe.
Radovan Jenko: Istraživanja u grafičkom dizajnu i ilustraciji
Radovan Jenko je grafički dizajner, ilustrator i profesor. Godine 1981. diplomirao je u klasi prof. Henryk Tomaszewski i prof. Tereza Pagowska u Varšavi. Od 1981. do 1986. bio je umjetnički direktor i dizajner u dizajnerskom studiju, a 1986. započinje raditi samostalno za brojne kulturne institucije i tvrtke u Sloveniji. Od 1991. počeo je predavati vizualne komunikacije na Sveučilištu u Ljubljani (Akademija likovnih umjetnosti i dizajna) gdje je radio kao profesor vizualnih komunikacija i ilustracije. Godine 2003. Pomagao je u osnivanju Brumen Foundation, institucije za promicanje vizualnih komunikacija, koja organizira Biennale slovenskih vizualnih komunikacija. Također, umjetnički je direktor Međunarodnog festivala plakata u Ljubljani. Osvojio je brojne nagrade, uključujući i slovenske nacionalne nagrade za dizajn, srebrnu medalju Art Directors Club New York, srebrna nagrada na Toyama trijenale plakata te 1. nagradu Zgrafa 1. Član je AGI-a (Alliance Graphique Internationale).
Rick Poynor: Društvene reprize
Rick Poynor je britanski autor, predavač i kustos te profesor dizajna i vizualne kulture na Sveučilištu u Readingu. Osnivač je i urednik časopisa Eye u Londonu te suosnivač portala Design Observer. U američkom časopisu Print piše kolumnu od 2000. godine, a njegove eseje i kritike objavljuju Blueprint, Creative Review, Icon, Frieze, Etapes, te brojne druge publikacije. Poynor je autor knjiga Obey the Giant: Life in the Image World (2001), No More Rules: Graphic Design and Postmodernism (2003), Jan van Toorn: Critical Practice (2008) and Sergei Sviatchenko: Collages (2014).
This Town Needs Posters, Hrvoje Spudić i Sven Sorić: Plakatima protiv arhitekture
This Town Needs Poster je dvojac odbjeglih arhitekata koji se koji se bave analognim metodama dizajna i tiska. U svom radu naglasak stavljaju na eksperimentiranje mat
erijalima, procesima i tehnikom te sve njihove nedostatke i zanatske nesavršenoti prihvaćaju kao elemente oblikovanja. Dizajniraju za nezavisnu kulturnu, glazbenu i eksperimentalnu filmsku scenu. D
obitnici su dvije međunarodne nagrade, izlažu samostalno i na grupnim izložbama te drže radionice i predavanja.
Predbilježiti se za jedan od razgovora na e-mail: eduzgraf@zgraf.hr
(molimo vaše ime i prezime i ime dizajnera/ice s kojim želite porazgovarati) s nazivom maila OSOBNI ZNALAC.
Prijave su do 10.1.2017.
Broj mjesta je ograničen na maksimalno četiri znatiželjnika po gostu.